iOS include deja câteva instrumente care ajută în determinarea nivelului real de uzură al acumulatorilor instalaţi în telefoane iPhone, stabilind eventual dacă se impune o intervenţie la centrul de service. În schimb, pe Android determinarea nivelului de „sănătate” al acumulatorului se face cu ajutorul unei aplicaţii dedicate, magazinul Play Store oferind mai multe soluţii care necesită, sau nu, parcurgerea procedeului de ROOT.

Nivelul de uzură (Battery Health) este direct răspunzător de capacitatea reală a acumulatorului şi în efect, cât durează bateria la o singură încărcare. Consecinţă a folosirii de zi cu zi, uzura bateriei telefonului se manifestă în timp şi este amplificată de factori cum ar fi expunerea la temperaturi ridicate prin folosirea intensivă a dispozitivului (ex. jocuri de mobil în timp ce telefonul se află la încărcat), cât şi datorită stilului de utilizare. Spre exemplu, obiceiuri precum lăsarea telefonului peste noapte cu cablul de alimentare conectat şi acumulatorul încărcat la 100% capacitate determină uzură accelerată. Uzură accelerată rezultă şi din descărcarea completă şi frecventă a bateriei, lăsând telefonul până la oprirea automată.

O soluţie pentru protejarea acumulatorului poate fi încărcarea parţială cât mai frecventă a telefonului mobil, evitând pe cât posibil descărcarea sub nivelul de 30%-40% şi alimentarea peste nivelul de 80% baterie. În general, la achiziţionarea unui nou smartphone sunt de preferat dispozitivele care oferă un acumulator de capacitate mărită, acesta fiind mai puţin solicitat.

Poţi verifica nivelul de viaţă al bateriei de la orice telefon care rulează Android şi folosind Accu​Battery, o aplicaţie gratuită care oferă funcţionalitatea promisă şi fără parcurgerea procedeului de ROOT.

Disponibilă în magazinul Play Store, Accu​Battery necesită parcurgerea unei etape iniţiale de calibrare, constând în încărcarea telefonului până la 100% capacitate şi folosirea normală până la descărcare completă (0% capacitate şi oprire de siguranţă). Aplicaţia va compara apoi măsurătorile obţinute cu specificaţiile dispozitivului, stabilind cât de mult se abate capacitatea reală de valorile pentru acumulator date de producător.

Astfel, nivelul Battery Health ar trebui să fie de aproximativ 100% pentru un telefon nou. Variaţii de +/-1% sunt admisibile, putând indica erori de măsurare sau variaţii rezultate în urma procesului de fabricaţie.

Asistând protejarea pe termen lung a acumulatorului, aplicaţia poate fi setată pentru emiterea de alerte la atingerea unui anumit nivel de încărcare (ex. 80%), respectiv descărcare.

Accu​Battery mai poate afişa şi alte informaţii utile, precum curentul de încărcare şi timpul estimat pentru încărcare completă, consumul în mAh la utilizarea telefonului în diverse aplicaţii şi temperatura acumulatorului, ajutând utilizatorii să evite deteriorarea accelerată cauzată de supraîncălzire.

Din păcate, ca orice aplicaţie generică pentru gestionarea bateriei, Accu​Battery nu este compatibilă chiar cu orice configuraţie smartphone, funcţia de monitorizare nefiind disponibilă în aceste cazuri.

 




Sursa articolului

Huawei a dezvăluit până acum programul de lansare al sofware-ului EMUI 10 pentru telefoanele sale exclusiv pentru China, oferind doar detalii din când în când despre dispozitivele de pe piaţa internaţională. Câteva modele au primit deja update-ul, însă există o listă cuprinzătoare de dispozitive care urmează să îl primească în următoarele câteva săptămâni şi luni. Iată care este lista completă de dispozitive pe care Huawei promite să le actualizeze la Android 10.

Lista telefoanelor Huawei care primesc update la EMUI 10 şi Android 10

  • Huawei P30 Pro
  • Huawei P30 Pro
  • Huawei P30
  • Huawei Mate 20 Pro
  • Huawei Mate 20
  • Huawei Mate 20 X
  • Huawei nova 5T
  • Huawei Mate 20 RS Porsche Design
  • Huawei Mate 20 X 5G
  • Huawei P30 Lite
  • Huawei nova 4e
  • Huawei P20
  • Huawei P20 Pro
  • Huawei Mate 10
  • Huawei Mate 10 Pro
  • Huawei Mate 10 Porsche Design
  • Huawei Mate RS Porsche Design
  • Huawei Mate 20 Lite
  • Huawei P Smart 2019
  • Huawei P Smart+ 2019
  • Huawei P Smart Pro
  • Huawei P Smart Z

Huawei nova 4

Lista include modele Lansate în 2017, 2018 şi 2019, unele telefoane depăşind deja termenul de doi ani de actualizări promis de Huawei în mod normal. Compania doreşte însă ca un număr cât mai mare de clienţi să fie la zi cu software-ul Android şi cu EMUI 10, care aduce modificări la nivelul interfeţei, cât şi optimizări de performanţă şi funcţionalitate.

Lista furnizată de Huawei nu include modelele care au fost deja livrate cu Android 10 şi EMUI 10 din fabrică.

Citeşte şi: Huawei P30 Lite primeşte update la EMUI 10 cu Android 10

Citeşte şi: Huawei Mate Xs ar putea fi un telefon pliabil puţin mai ieftin decât originalul Mate X

 




Sursa articolului

V-am tot povestit ca nu sunt un mare fan al acestor skin-uri care vin aplicate peste Android. Fie ca vorbim despre EMUI sau de MIUI, mi se pare total inutil sa modifici vizual o interfata si sa adaugi aplicatii proprii de calendar, calculator sau e-mail. Insa, stiu la fel de bine ca mare majoritate dintre voi sunteti de alta parere. 🙂 Asadar, desi versiunile beta sunt disponibile deja in China din septembrie 2019, pentru utilizatorii seriei P30, iar recent si pentru cei ai generatiei anterioare – P20. Incepand din acest an, versiunea stabila urmeaza sa ajunga inca de luna asta pe P30 Pro, P30, Mate 20 Pro, Mate 20, Mate 20 X (4G) si Nova 5T. Compania chineza precizeaza ca in perioada urmatoare va veni randul Mate 20 RS Porsche Design, Mate 20 X (5G), P30 Lite, Nova 4e, P20, P20 Pro, Mate 10, Mate 10 Pro, Porsche Design Mate 10, Porsche Design Mate RS, Mate 20 Lite, P Smart 2019, P Smart Plus 2019, P Smart Pro, P Smart Z, Nova 4 si Nova Lite 3. Din pacate, nu este specificat clar si un timeline. 🙁 Insa stim ca din martie, versiunea beta este prevazuta sa fie livrata pe P30 Lite, seria P20, si seria Mate 10. Pentru restul, din trimestrul urmator. Desi pare ceva wow!, aflati ca nu este chiar asa. Update-ul aduce doar dark mode, animatii noi si imbunatatiri la nivel de conectivitate. La final, clasica intrebare: smartphone-ul vostru este pe lista? Sursa: androidauthority.com


Sursa articolului

O echipă de cercetători ai Universităţii Cardiff au descoperit un posibil remediu împotriva cancerului de prostată, sân, plămâni şi posibil alte tipuri de cancer, bazat pe folosirea unei unui tip de celulă imunitară produsă chiar de organismul uman.

Principala soluţie de apărare împotriva infecţiilor, sistemul nostru imunitar propriu organismului uman este de mult timp văzut ca o posibilă armă împotriva celulelor canceroase. Problema este că, fiind derivate din celulele sănătoase ale corpului uman, celulele canceroase nu sunt recunoscute cu uşurinţă de sistemul imunitar ca reprezentând un pericol la adresa organismului. Încercând să depăşească acest obstacol, oamenii de ştiinţă caută de mult timp modalităţi „neconvenţionale” pentru „reprogramarea” sistemul imunitar astfel încât să atace în mod natural tumorile.

Potrivit experţilor de la Universitatea Cardiff, soluţia ar putea veni din partea unei variaţii până de curând nedescoperită a aşa numitelor T-cell - celule imunitare specializate în identificarea şi neutralizarea corpurilor străine infiltrate în organism, fie că acestea sunt simple particule de materie inertă (ex. pigmenţii din cerneala pentru tatuaje) sau microbi periculoşi. Diferenţa este că această variantă de celulă T poate identifica şi celule canceroase, teoretic, putând fii folosită pentru a vindeca o gamă largă de cancere fără a recurge la substanţe chimice nocive pentru organism în ansamblu (aşa numitele citostatice).

„Există o şansă aici pentru a trata fiecare pacient”, a declarat cercetătorul prof. Andrew Sewell pentru BBC. Potrivit acestuia, descoperirea făcută "creşte şansele dezoltării unui tratament unic pentru toate tipurile de cancer, apelând la un singur tip de celule T care ar putea să distrugă multe tipuri diferite de cancer întâlnite la toată populaţia."

Toate celulele T sunt prevăzute la suprafaţă cu „receptori”, similare unor chei care se activează la detectarea anumitor semnături chimice, corespunzătoare unor categorii de molecule diferite de cele proprii organismului uman. În cazul de faţă, celulele T nou descoperite includ un receptor care interacţionează şi o moleculă numită MR1, prezentă de obicei la suprafaţa fiecărei celule din corpul uman. În cazul celulelor canceroase, molecula MR1 prezintă modificări care pot fi detectate de această celulă imunitară. Potrivit testelor de laborator, tratamentul ar putea fi eficient împotriva cancerului pulmonar, de piele, sânge, colon, sân, os, prostată, ovar, rinichi şi celule de col uterin. Cel mai important, anticorpii proprii corpului uman lasă neatinse ţesuturile sănătoase.

Terapia împotriva cancerului bazată pe celule T există de ceva timp, dezvoltarea imunoterapiei împotriva cancerului aducând unele dintre cele mai mari progrese în domeniu. Problema este că acest tip de abordare trebuie personalizată pentru fiecare caz în parte, costurile per pacient fiind enorme. În plus, tratamentul funcţionează doar pentru un număr limitat de tipuri de cancer, la care poate fi „programată” o ţintă clară pe care celulele T să o poată detecta şi ataca.

Cel mai cunoscut exemplu este CAR-T - un medicament viu produs prin inginerie genetică a celulelor T proprii pacientului, care odată injectat în organism poate detecta şi distruge cancerul. CAR-T poate avea rezultate spectaculoase, aducând pacienţi de la stadiul de boală terminală la remisiune completă.

Folosind varianta de celulă T recent descopertă, este posibil ca tratamentul de tipul CAR-T să fie adaptat pentru a funcţiona ca un remediu "universal" pentru cancer, calibrat pentru a recunoaşte o variaţie a moleculei MR1 întâlnită în majoritatea formelor de cancer.

 




Sursa articolului
Tags:

Producătorul japonez Subaru a început deja tranziţia spre un viitor complet electrificat, până în anul 2030 aproximativ 40% din oferta de autoturisme urmând să fie reprezentată de modele cu propulsie hibridă şi electrice. Însă adevărata revoluţie va avea loc după 2030, japonezii confirmând zvonurile cum că întreaga ofertă Subaru va fi compusă spre jumătatea deceniului viitor exclusiv din maşini electrice.

Probabil că tranziţia la propulsie electrică va avantaja anumite serii de vehicule Subaru, precum Outback, Forester şi BRZ, reducând costurile de întreţinere şi amprenta de carbon fără a afecta prea mult experienţa oferită şoferilor. În schimb, pentru modele sport ca Subaru WRX STI, senzaţia oferită de motoarele supraalimentate bazate pe  combustie internă va fi probabil pierdută, impunând fie regândirea acestui model de la zero, sau retragerea sa din ofertă.

Anunţul vine în răspuns la reglementările tot mai stricte privind emisiile de CO2 introduse în mai toate pieţele de desfacere, inclusiv cele din China şi în Uniunea Europeană. Cu toate acestea, 15 ani reprezintă o perioadă de tranziţie destul de lungă, lăsând timp suficient atât pentru perfecţionarea tehnologiilor necesare, dar şi obişnuirea consumatorilor cu noul tip de vehicule.

Toyota deţine o cotă de 8,7% din acţiunile Subaru, cei doi parteneri dezvoltând împreună noi modele de maşini electrice, care urmează să fie lansate pe parcursul anilor 2020. Între timp, Subaru investeşte masiv în adaptarea tehnologiei hibride dezvoltată de Toyota la propriile modele de vehicule. Varianta cu motorizare hibridă a lui Subaru Crosstrek introdusă în 2018 este doar primul produs al acestei colaborări, conducerea companiei anunţând planuri şi pentru lansarea unui „hibrid puternic”, din nou construit cu piese Toyota.

"Deşi folosim tehnologia Toyota, dorim să fabricăm hibrizi care sunt distinct Subaru. Nu este vorba doar de reducerea emisiilor de CO2. Trebuie să îmbunătăţim în continuare siguranţa vehiculului şi performanţa tracţiunii noastre pe toate roţile", a afirmat Tetsuo Onuki, şeful diviziei de tehnologie a Subaru. Altfel spus, compania arată că intenţionează să păstreze aspectele care au definit imaginea de brand a Subaru, precum trancţiunea integrală, şi în era maşinilor electrice. În schimb, alte trăsături precum fantele de ventilaţie supradimensionate şi zgomotul produs de motoarele termice supraalimentate, vor intra în istorie.

 




Sursa articolului
© 2018 easy-system.ro . All Rights Reserved.

Caută